Metoda MFM

<p>OKREŚLENIE UWH POJAZDU METODĄ MFM Metoda ta wykorzystywana na rynku niemieckim została zaadoptowana na potrzeby i realia rynku polskiego. Ubytek wartości handlowej pojazdu w tej metodzie określa się z zależności: UWH = ((Wr/100) + (Wr/Wn x kn x Su x Wp)) x Zb x Ui Wsp&oacute;łczynnik zakresu uszkodzeń Su zawiera się w granicach i w poszczeg&oacute;lnych przedziałach definiowany jest następująco: J 0,2 &ndash; wymiana element&oacute;w odejmowalnych z lakierowaniem 2-3&nbsp;element&oacute;w J 0,4 &ndash; wymiana oraz naprawa element&oacute;w odejmowalnych np.&nbsp;drzwi z lakierowaniem 3-4 element&oacute;w J 0,6 &ndash; prace naprawcze na elementach nieodejmowalnych nadwozia (praca blacharza do 2,5 rbg) z lakierowaniem w stosownym zakresie J 0,8 &ndash; prace naprawcze o dużym zakresie w tym wymiana element&oacute;w szkieletu nadwozia, konieczność użycia ramy, lakierowanie w stosownym zakresie J 1,0 &ndash; prace w znacznym zakresie z wymianą lub naprawą element&oacute;w szkieletu nadwozia i koniecznością przywr&oacute;cenia położenia punkt&oacute;w mocowania zawieszeń, konieczność użycia ramy, lakierowanie w znacznym zakresie Wsp&oacute;łczynnik Wp zależny od okresu eksploatacji określa się na podstawie danych zawartych w tabeli: Czas eksploatacji pojazdu w miesiącach Wsp&oacute;łczynnik Wp 0 0,25 6 0,2417 12 0,2236 24 0,1734 60 0,0638 96 0,0535 114 0,0206 120 0,00 W obliczeniach zaleca się przyjmowanie wartości liczbowej Wp z dokładnością do 1 miesiąca, zakładając, że Wp zmienia się liniowo w każdym przedziale czasu eksploatacji. Wsp&oacute;łczynnik zbywalności Zb mieści się w przedziale i jest definiowany następująco: J 0,6 &ndash; zbywalność bardzo dobra, popyt przewyższa podaż J 0,8 &ndash; zbywalność dobra, popyt zwiększony J 1,0 &ndash; zbywalność normalna, zr&oacute;wnoważona zależność pomiędzy popytem a podażą J 1,2 &ndash; zbywalność zła, zwiększona podaż J 1,4 &ndash; zbywalność bardzo zła, trudno sprzedać pojazd Wsp&oacute;łczynnik istniejących przed szkodą uszkodzeń Ui zawiera się w przedziale i w poszczeg&oacute;lnych przedziałach definiowany jest następująco: J 0,2 &ndash; istnieją znaczne uszkodzenia J 0,4 &ndash; istnieją istotne uszkodzenia J 0,6 &ndash; istnieją średniej wielkości uszkodzenia J 0,8 &ndash; istnieją niewielkie uszkodzenia J 1,0 &ndash; brak wcześniejszych uszkodzeń</p>