BVSK

<p>Metoda BVSK tj. metoda ustalania utraty wartości rynkowej zgodnie z dyrektywą wydaną przez BVSK w 2003 roku. Parametry WBW wartość odtworzeniowa pojazdu w momencie uszkodzenia, w tym VAT. % - wsp&oacute;łczynnik (%) odpowiadający intensywności uszkodzeń (zależny od rozmiaru szkody) M- wsp&oacute;łczynnik zbywalności pojazdu K - wsp&oacute;łczynnik korygujący poprzednie &nbsp;uszkodzenia (szkody) Intensywność uszkodzeń (%)&nbsp; określana jest procentowo w zakresie od 0% do 8%, przy czym&nbsp; przyjmuje wartość z przedziału: a) 0 do 0,5% nieznaczne uszkodzenia naprawiane przez zastąpienie element&oacute;w przykręcanych (zderzaki,itp) i malowanie bez pracy prostowania b) 0,5 - 1,5% nieznaczne uszkodzenia naprawiane przez zastąpienie element&oacute;w przykręcanych (w tym element&oacute;w nadwozia)&nbsp; bez pracy prostowania c) 1,5 - 2,5% wymiana element&oacute;w poszyć i przykręcanych części karoserii oraz prace prostowania na spawanych częściach karoserii d) 2,5 - 3,5%&nbsp; wymiana element&oacute;w poszyć i przykręcanych części karoserii, wymiana spawanych części karoserii i prace prostowania takich części, wymiana element&oacute;w zawieszenia e) 3,5 - 4,5%&nbsp; wymiana element&oacute;w poszyć i przykręcanych części karoserii, wymiana spawanych części karoserii oraz znaczne prace prostowania takich części, wymiana element&oacute;w zawieszenia f) 4,5 do 6,0%&nbsp; wymiana element&oacute;w poszyć i przykręcanych i spawanych element&oacute;w karoserii, prace naprawcze na takich elementach jak r&oacute;wnież prostowanie ramy i płyt podłogowych wymiana oraz prace naprawcze element&oacute;w nośnych, element&oacute;w zawieszenia g) 6,0 do 8,0%&nbsp; wymiana element&oacute;w poszyć i przykręcanych i spawanych element&oacute;w karoserii, wymiana paneli podłogowych i ramy, naprawa uszkodzeń element&oacute;w nośnych oaz zawieszenia z przodu i z tyłu pojazdu M- wsp&oacute;łczynnik zbywalności pojazdu : -0,5% dobra zbywalność 0% średnia zbywalność 1.0% słaba zbywalność 2.0% bardzo długa zbywalność (pojazdy nietypowe, trudno zbywalne) K- wsp&oacute;łczynnik korygujący poprzednia szkody: 0,5 - 0,8 &nbsp;naprawione poprzednie uszkodzenia 0,8 lekkie uszkodzenia eksploatacyjne 1.0 bez wcześniejszych szk&oacute;d metoda obliczania Zmniejszenie wartości rynkowej&nbsp; według BVSK jest ustalane według wzoru: UWR (utrata wartości rynkowej)&nbsp; = WBW *&nbsp; K Wsp&oacute;łczynnik * (% Wsp.+M Wsp.) / 100 Przykład koszt odtworzenia (zaw. VAT) &nbsp; 10600 EUR % - wartość (% Wsp.) &nbsp;3% ( klasa uszkodzenia d) M-wartość &nbsp;0% (średnia zbywalność) wsp&oacute;łczynnik K 1 (brak poprzednich uszkodzeń) Utrata wartości rynkowej&nbsp; UWR = &nbsp;10600 * 1 *(3 + 0) / 100 = 318,00 EUR</p>